اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری
سرخط خبرها

تهدید‌های فضای مجازی با عملیات رسانه‌ای و جهاد تبیین خنثی می‌شود | اجرای نزدیک به ۲هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

  • کد خبر: ۱۹۰۳۷۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
تهدید‌های فضای مجازی با عملیات رسانه‌ای و جهاد تبیین خنثی می‌شود | اجرای نزدیک به ۲هزار برنامه در هفته دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: فضای مجازی یک دنیا فرصت و بی‌نهایت تهدید است و ما باید با عملیات رسانه‌ای در حوزه جهاد تبیین تهدید‌ها را خنثی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: یکی از عرصه‌های جنگ ترکیبی دشمن، عرصه رسانه است و با تکیه بر فضای رسانه اعم از مجازی و ... از سوی دشمن در راستای عملیاتی کردن اهداف جنگ ترکیبی استفاده می‌شود.

فضای مجازی یک دنیا فرصت و تهدید است

یوسفعلی زاده بیان کرد: فضای مجازی یک دنیا فرصت و بی نهایت تهدید است و ما باید قطعا فرصت سازی کنیم و تهدید‌ها را با عملیات رسانه‌ای در حوزه جهاد تبیین خنثی کنیم و بتوانیم با تلاش گسترده دشمن در حوزه عملیات جنگ روانی مقابله کنیم.

وی تشریح کرد: مراکز طرح ریزی و اجرا برای دروغ پردازی از سوی دشمن فعالند. گاهی به قدری این دروغ‌ها تکرار می‌شود که افرادی که با ظلم صهیونیستم هم در دلشان مخالفند باز هم این سوال در ذهنشان مطرح می‌شود که چرا فلسطین به رژیم صهیونیسم حمله کرده است در حالیکه این افراد بیش از ۷۰سال جنگ را ندیده‌اند و ظلم به کودکان و زنان را نادیده گرفته‌اند.

این سردار سپاه افزود: جوان‌ها و نوجوان‌های ما متاثر از این فضای رسانه‌ای این سوال به ذهنشان خطور می‌کند که راه حلش مقابله با این فضا و اطلاع رسانی این ماجرا، کار گسترده در فضای رسانه و تبیین حقایق و گفت‌وگوی صریح و شفاف با جامعه است و باید آگاه سازی صورت گیرد.

جهاد تبیین یک امر فوری است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در شرایطی که جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند جهاد تبیین یک امر واجب و فوری است.

حسینعلی یوسفعلی زاده ادامه داد: نقش بنیاد حفظ و آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این خصوص در چند حوزه برشماری می‌شود و انتظار می‌رود با کمک فعالان رسانه در حوزه روایتگری، الگوسازی از حماسه‌سازان حماس و راهبرد مقاومت، پیشتاز باشیم.

یوسفعلی زاده بیان کرد: امروز ما با چشم سر و یقین می‌بینیم که راهبرد مقاومت جای خود را باز کرده است و می‌بینیم گروهی که سال‌ها در محاصره بود بتواند هیمنه یک دولت پوشالی که مورد حمایت آمریکا و جهان است را به هم بریزد و این یعنی راهبرد مقاومت به نتیجه رسیده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود فعالان رسانه‌ای در تولید محتوا‌های فاخر و اثرگذار، ارائه اسناد و خوانش پیشینه‌های ظلم و فساد صهیونیسم سهیم باشند و نسل جوان و نوجوان که آماج حملات روانی و جنگ گسترده فرهنگی دشمن هستند را بشناسند و برای آن‌ها کار کنند.

یوسفعلی زاده با بیان این مطلب که امروز جبهه مقاومت تقاضای سرباز و رزمنده ندارد، تصریح کرد: جبهه مقاومت خواستار حمایت است و ما باید در حمایت از جایگاه مظلوم و مقاومت گام برداریم.

تهدید‌های فضای مجازی با عملیات رسانه‌ای و جهاد تبیین خنثی می‌شود | اجرای نزدیک به ۲هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

حرف خوب زدن و خوب حرف زدن را در جامعه رواج دهیم

این مقام مسئول با اشاره به برخی راهکار‌های سواد رسانه‌ای از فعالان رسانه‌ای و عموم افراد خواستار هوشمندی در استفاده از فضای مجازی شد و خاطرنشان کرد: پرهیز از عضویت در گروه‌ها و کانال‌هایی که مخاطرات اخلاقی و فرهنگی و اعتقادی ایجاد می‌کند، ورودنکردن به مباحثی که تخصص و دانش وجود ندارد، پرهیز از نقل و نشر اخبار غیرموثق از جمله راهکار‌های سواد رسانه است که هم خود باید عمل کنید و هم دیگران را بر حذر دارید.

وی افزود: از مناظره، چالش و بحث‌هایی که خبرگی و دانش لازم در آن نداریم پرهیز کنیم و پرهیز بدهیم. تلاش کنیم به جامعه حرف خوب زدن و خوب حرف زدن را یاد بدهیم و این فرهنگ را رواج دهیم. گفتمان دفاع مقدس و مقاومت، گفتمان برادری، اخوت، ارادت، عشق و محبت به یکدیگر است، تلاش کنیم این فرهنگ را نشر دهیم.

یوسفعلی زاده تاکید کرد: افراد رسانه‌ای به مهمترین و فوری‌ترین مسئله اسلام بپردازند. همچنین باید ابتکار عمل، خلاقیت، توانمندی ها، استعداد‌ها و قابلیت‌های جبهه مقاومت بیان شود و هم جنایات صهیونیسم افشا شود تا جای ظالم و مظلوم در دید جامعه عوض نشود.

باید از حماسه سازان و بازماندگان جهاد مقدس دفاع کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در خصوص برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: پیش بینی ما این بود که بیش از ۱۰۰۰ برنامه برای اجرا ثبت شده است، اما نزدیک به ۲هزار برنامه در هفته دفاع مقدس از جمله گرامیداشت جانبازان، ایثارگران و یادواره شهدا، تلاش‌های بصیرتی و جهاد تبیین راویان دفاع مقدس، برنامه‌های ورزشی و ... در راستای پاسداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفته است.

یوسفعلی زاده افزود: در برنامه ویژه روز ۲۹ شهریور ماه که دیدار تصویری با رهبر معظم انقلاب صورت گرفت همزمان حدود ۲۰هزار نفر در سطح استان شرکت کردند و از بیانات رهبری بهره بردند. در سال‌های گذشته بیش از ۱۰۰هزار نفر را مورد تجلیل قرار دادیم و امسال نیز حدود ۶۰هزار نفر مورد تجلیل و نکوداشت در اقصی نقاط استان قرار گرفتند از جمله ایثارگر، خانواده ایثارگر و فرزندانشان که این سنت حسنه باید در کل ایران ترویج یابد.

وی به ساخت موزه دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: تلاش می‌شود مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به بهره برداری برسد. در این خصوص در مقایسه با بسیاری استان‌ها عقب هستیم که باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران قرار گیرد. خراسان رضوی با داشتن ۴ لشکر و ۱۱یگان و تیپ مستقل در دوره دفاع مقدس هنوز موزه ندارد که نیاز است از سوی اهالی رسانه از دیگر دستگاه‌ها مورد مطالبه قرار گیرد.

تهدید‌های فضای مجازی با عملیات رسانه‌ای و جهاد تبیین خنثی می‌شود | اجرای نزدیک به ۲هزار برنامه در هفته دفاع مقدس

گفتنی است در این مراسم از بیش از ۳۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس در بخش‌های تصویری، مکتوب و خبرگزاری تقدیر به عمل آمد و در پایان بیانیه‌ای در محکومیت جنایات اسرائیل و صهیونیسم و دفاع از مردم مظلوم فلسطین قرائت و به امضای میهمانان و فعالان رسانه‌ای رسید.   

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->